Wellness and fitness
Facebook
Facebook

Când a fost ultima dată când te-ai întors de la supermarket fără ceva ambalat în cutie, conservă sau borcan? Alimentele procesate au devenit o parte a vieții noastre agitate. Chiar dacă suntem conștienți de cele mai multe aspecte legate de sănătate, ce facem cu adevărat pentru a evita factorii nocivi?

Gândește-te: 

Oh, acesta este congelat / conservat / ambalat / copt! Cu siguranță trebuie să fie sănătos. Dacă tu crezi că mesele gata preparate sau cele pregătite în cuptorul cu microunde sunt singurele alimente procesate, este timpul să te trezești. Din punct de vedere tehnic, orice produs care este cultivat sau făcut în altă parte și ambalat înainte de a ajunge la consumator este un produs procesat (nu, nu este o glumă!) Cu toate acestea, nu toate alimentele procesate sunt rele. Ideea este să învățăm cum să alegem produsele de pe rafturi: cel mai important este să citim lista de ingrediente de pe ambalaj, aceasta îți va spune cam tot ce trebuie să știi. Fă exercițiul ăsta data viitoare când vrei să cumperi ceva, îți garantez că nu te-ai gândit vreodată că e posibil să conțină atâtea ingrediente rele organismului! 

Nu este ciudat că uneori ai senzația că ești ușor, ai mai multă energie, simți că poți să-ți îndeplinești toate targeturile setate pentru ziua respectivă și câteodată te simți greoi, lipsit de energie și concentrare? Ei bine, cauza este alimentația! Alimentele procesate joacă un rol important aici. Acești „bad boys” abundă în zahăr, sodiu și ingrediente greu de pronunțat, să nu mai vorbim de înțelegere. Acestea sunt susceptibile de a provoca balonare, disconfort și de a îngreuna munca intestinelor. Pe de altă parte, atunci când înlocuiești toate indulgențele prelucrate cu alimente sănătoase, oferi corpului nutrienți și vitamine esențiale. Rezultatul? Te simți sătul o perioadă mai îndelungată și experimentezi un „detox” natural. Nu mă credezi? Iată ce sa întâmplă în corp după o dietă de curățare a intestinelor de 7 zile.

Nu scriu aceste rânduri pentru a-ți oferi speranțe false, renunțarea la alimentele procesate nu te va ajuta să pierzi kilogramele nedorite, cel puțin într-o perioadă scurtă de timp. (wait, don’t shut the tab yet!) Eliminarea alimentelor procesate te va ajuta cu siguranță să păstrezi un control al greutății. Cum? Vei dezvolta treptat obiceiul de a verifica eticheta nutrițională pe toate produsele achiziționate și de a dezvolta o mai bună înțelegere a ceea ce și cât de mult consumi. Oh, am menționat deja că nu vei simți foame frecvent? De ce? Pentru că oferi organizmului nutrienții și vitaminele de care are nevoie.

O pielea mai luminoasă și curată fac parte dintre beneficiile majore ale renunțării la alimentele procesate, datorită legumelor antioxidante și vegetalelor bogate în fibre. Dacă începi de acum să consumi alimente sănătoase îți garantez că tenul tău va arata flowless și fără machiaj so, now, you don’t need to wake-up to make-up!

În oricare zi, ești fie super-energic, fie foarte lent. Blame the Monday blues! Adevăratul motiv este masa de 5 minute pe care tocmai ai avut-o… O parte mare de energie este consumată pentru a descompune substanțele complexe din alimentele prelucrate. Pe de altă parte, substanțele nutritive din alimentele neprelucrate pot fi ușor absorbite, economisind multă energie.

Odată ce te-ai aprovizionat cu alimente neprelucrate (înlocuind toate alimentele procesate), te-ai aprovizionat cu antioxidanți, vitamine, fibre și nutrienți. Rezultatul pe termen lung? Un sistem imunitar mai puternic.

Vrei să știi secretul vieții sănătoase? Știu că nu este ceva nou pentru tine dar iți voi reaminti: echilibrul dintre sport și dietă sănătoasă, the secret to healthy living!